Szukaj
Ostatnio przeglądane
Zbiór nieznanych tekstów o filmie...
Książka w quasi-dziennikowej formie,...
Klasyczny esej, w którym po raz...
Seria: Eseje o Sztuce
ISBN: 83-88560-28-X
Rok wydania: 2002
redakcja: Bogusław Żyłko, Tadeusz Szczepański
liczba stron: 346
format: 162 x 215 mm
oprawa broszurowa
Autorzy tej antologii chcieli ukazać czytelnikowi teksty wykraczające poza utrwalony krąg wyobrażeń o rosyjskiej refleksji filmoznawczej, a zarazem uzpełnić istniejące już polskie przekłady. Są tu wypowiedzi „szlachetnych dyletantów” (jak pisarz Andriej Bieły, poeta i malarz Maksimilian Wołoszyn, kompozytor Boris Asafjew czy malarz Kazimierz Malewicz), są podstawowe dla filmoznawstwa teksty formalistów (Szkłowskiego, Tynianowa, Eichenbauma), są też prace semiotyków kultury i sztuki – Wiaczesława Iwanowa, Michaiła Jampolskiego, Jurija Łotmana i Jurija Cywjana. Antologia to aksjologiczny punkt widzenia na temat rosyjskiej myśli filmowej z uwzględnieniem najważniejszych faz jej rozwoju.