Szukaj
Ostatnio przeglądane
Zebrane w niniejszym tomie...
Książka jest adresowana nie tylko do...
Zbiór dziesięciu esejów o twórczości...
ISBN: 978-83-7453-436-9
Rok wydania: 2020
wybór tekstów i wstęp: Ryszard Kasperowicz
przekład: Jolanta Dygul, Jacek Jaźwierski, Tomasz Ososiński, Ryszard Kasperowicz, Mateusz Salwa
liczba stron: 620
format: 145 x 235 mm
oprawa twarda
nasza cena: 80,75 zł
cena rynkowa: 95,00 zł
Najniższa cena w okresie 30 dni przed promocją: 61,75 zł
Kim był Aby Warburg? Przedwcześnie zmarłym, znakomitym znawcą sztuki i kultury Renesansu, wizjonerem, któremu śmierć uniemożliwiła realizację Atlasu Mnemosyne, dziejów samoświadomości człowieka, widzianych przez pryzmat wyrazowej energii obrazów? Mistrzem historii, prekursorem najróżniejszych nowoczesnych sposobów odczytywania obrazów: antropologii obrazowej, visual studies, rozmaitych form krytycznej historii sztuki? A może Warburg był ojcem ikonologii, a zarazem dziewiętnastowiecznym uczonym, głęboko zakorzenionym w praktykach uprawiania nauki tego czasu, wiernym przekonaniu o pozytywnej i oświecającej misji studiów humanistycznych?
Zebrane w niniejszym tomie wspomnienia, artykuły i rozprawy ukazują różne oblicza tego wielkiego hamburskiego uczonego, rysując portret wszechstronny, bogaty i złożony, powstający na przestrzeni osiemdziesięciu lat po śmierci Warburga. Napisane po części przez uczonych, którzy zetknęli się z nim jeszcze za jego życia i blisko z nim współpracowali, po części przez badaczy późniejszych pokoleń, pozostają świadectwem geniuszu i magicznego oddziaływania humanisty, którego dzieło nadal pozostaje niewyczerpanym źródłem inspiracji, a także interpretacji jego spuścizny.
Geneza dzieła „nieskończonego” | Katia Mazzucco Niezła sztuka
Patrzeć, interpretować, myśleć | Piotr Napiwodzki Znak
Emilia Olechnowicz | Aby Warburg: obrazy w ruchu | Konteksty nr 3/2022