Szukaj
Ostatnio przeglądane
Książka o miejscu malarstwa w...
Opowieść o życiu i twórczości...
Rzym, 1946 rok. Niemcy pokonane,...
Seria: Pisarze
ISBN: 83-87316-04-0
Rok wydania: 1999
liczba stron: 314
format: 140 x 225 mm
oprawa broszurowa
Wiersz o strukturze scenariusza filmu dokumentalnego, malarska wizualność poezji – Cieślak interpretuje twórczość Różewicza pod kątem jej związków nie tylko z ogólnie pojętą wizualnością, ale w szczególności z ewolucją dwudziestowiecznej sztuki awangardowej, od kubizmu po happening. Książka dowodzi uniwersalności takiej perspektywy badawczej. Przebijając się do głębokich warstw sensu, ujawnia obecność sztuk wizualnych jako intertekstu poetyckiego dyskursu Różewicza. Z imponującą erudycją i kompetencją autor interpretuje wiersz po wierszu, śledzi wizualno-poetyckie interferencje na różnych poziomach – od obrazów słownych po figury poetyckie, od dialogu z artystami po metapoezję, od refleksji o sztuce po interpretacje obrazów, takich jak Et in Arcadia ego czy Francis Bacon, czyli Diego Velázquez na fotelu dentystycznym.