Szukaj
Ostatnio przeglądane
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności...
Próba diagnozy nieuchwytnej...
Seria: Idee i Społeczeństwo
ISBN: 978-83-7453-961-6
Rok wydania: 2010
liczba stron: 200
format: 140 × 225 mm
oprawa broszurowa
W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.
Książka ukazała się dzięki wsparciu otrzymanemu od Kancelarii Adwokackiej Tomasza Kopoczyńskiego.
Recenzja Łukasza Sochackiego na stronie barbarzynca.com