• Issuu
  • Jedenaście ilustrowanych esejów, których tematem przewodnim są erotyczne i żałobne ciała Brunona Schulza. Zarówno te stworzone przez autora Sklepów cynamonowych w prozie, rysunkach i grafikach, jak i te powstające po jego śmierci – w postaci artystycznego hołdu lub martyrologicznego kultu.

  • Jedenaście ilustrowanych esejów, których tematem przewodnim są erotyczne i żałobne ciała Brunona Schulza. Zarówno te stworzone przez autora Sklepów cynamonowych w prozie, rysunkach i grafikach, jak i te powstające po jego śmierci – w postaci artystycznego hołdu lub martyrologicznego kultu.

  • Zbiór dziesięciu esejów o twórczości Brunona Schulza, ujawniających warsztat interpretacyjny badacza i jego emocjonalne zaangażowanie w lekturę.

  • Zbiór esejów, w których punktem odniesienia jest tożsamość literacka Brunona Schulza, rozumiana nie jako ciągłość pamięci, lecz jako migotliwa i nigdy niedokończona gra między stylem, wyobraźnią i egzystencją pisarza.

  • Choć Katarzyna Warska skupia się na recepcji Schulza, nieuchronnie pisze historię polskiej powojennej polonistyki szkolnej i dalej: kreśli obraz byłej i obecnej rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej – społecznej i kulturalnej. Schulz otwiera szkołę na Innego: na Żyda, na nienormatywnego seksualnie, na nieśmiałego i wycofanego, na prowincjusza, a w końcu – na nauczyciela, który cierpiał katusze z powodu wykonywania tego zawodu, ale dla wielu swych uczniów był mistrzem i życiowym drogowskazem.

  • Zbiór esejów, w których punktem odniesienia jest tożsamość literacka Brunona Schulza, rozumiana nie jako ciągłość pamięci, lecz jako migotliwa i nigdy niedokończona gra między stylem, wyobraźnią i egzystencją pisarza.

  • Choć Katarzyna Warska skupia się na recepcji Schulza, nieuchronnie pisze historię polskiej powojennej polonistyki szkolnej i dalej: kreśli obraz byłej i obecnej rzeczywistości szkolnej i pozaszkolnej – społecznej i kulturalnej. Schulz otwiera szkołę na Innego: na Żyda, na nienormatywnego seksualnie, na nieśmiałego i wycofanego, na prowincjusza, a w końcu – na nauczyciela, który cierpiał katusze z powodu wykonywania tego zawodu, ale dla wielu swych uczniów był mistrzem i życiowym drogowskazem.

  • Zbiór dziesięciu esejów o twórczości Brunona Schulza, ujawniających warsztat interpretacyjny badacza i jego emocjonalne zaangażowanie w lekturę. 

  • Jedyna do tej pory francuskojęzyczna próba całościowej analizy twórczości literackiej i plastycznej autora Sklepów cynamonowych.

  • Książka poświęcona odbiorowi krytycznemu, literaturoznawczemu oraz artystycznemu opowiadań i dzieł plastycznych Schulza w latach jego aktywności twórczej.

  • Błyskotliwy esej analizujący twórczość plastyczną i literacką Schulza, podkreślający jej metafizyczny wymiar i odsłaniający głębokie związki z freudyzmem, dadaizmem, surrealizmem i futuryzmem.

  • Sądzę, że istnieje jakaś wspólna historia czytania Schulza i rozumienia jego twórczości. Jedną z jej wersji znajdziecie Państwo w tym tomie. (J. Jarzębski)

  • Komu potrzebna jest dziś schulzologia, skoro wiadomo, że z Schulza nie da się zrobić bohatera mediów czy polityki? Odpowiedź może być zaskakująca.

  • Intencją antologii Schulz. Między mitem a filozofią jest jak najpełniejsze prześledzenie filozoficznej mapy wpływów, jakim Schulz ulegał, zarazem twórczo je przekształcając.